www.sigma.cat
www.ipsofacto-bcn.com
www.acroperda.com
www.masgames.es
www.ipsofacto-bcn.com
www.lallardelmusic.com
--------- patrocinadors involuntaris --------------------------------------
Béla Bártok (V)
El compositor de la setmana
Catalunya Música
Montse Aguilera presenta un espai monogràfic que explora la vida i l'obra de compositors. De dilluns a divendres, de les 10h a les 11h, a Catalunya Música
Béla Bartók és una figura imprescindible del segle XX, autor d'una obra abundant i diversificada, música impressionant, robusta, molt potent, plena de ritme i d'una força desbordant. Bartók va néixer el 1881 a Hongria, va estudiar piano amb la seva mare i també amb un alumne de Liszt; de jove es va creuar amb Zoltán Kodály i junts van fer un llarg camí d'investigació de la tradició musical popular. Va fer gires com a pianista, va compondre des de molt jove, l'ocupació nazi el va empènyer cap a l'exili als EUA el 1940 i va morir a Nova York el setembre del 1945, als 64 anys. Són quatre pinzellades d'una vida intensa que recorrerem musicalment amb obres fantàstiques com "El mandarí meravellós", la "Música per a corda, percussió i celesta" o la "Sonata per a dos pianos i percussió". Fem el trajecte junts?
El compositor de la setmana
Catalunya Música
Béla Bartók és una figura imprescindible del segle XX, autor d'una obra abundant i diversificada, música impressionant, robusta, molt potent, plena de ritme i d'una força desbordant. Bartók va néixer el 1881 a Hongria, va estudiar piano amb la seva mare i també amb un alumne de Liszt; de jove es va creuar amb Zoltán Kodály i junts van fer un llarg camí d'investigació de la tradició musical popular. Va fer gires com a pianista, va compondre des de molt jove, l'ocupació nazi el va empènyer cap a l'exili als EUA el 1940 i va morir a Nova York el setembre del 1945, als 64 anys. Són quatre pinzellades d'una vida intensa que recorrerem musicalment amb obres fantàstiques com "El mandarí meravellós", la "Música per a corda, percussió i celesta" o la "Sonata per a dos pianos i percussió". Fem el trajecte junts?
----------------------------------------------