www.masgames.es
www.lallardelmusic.com
www.masgames.it
www.bitmakers.com
www.juegosalairelibre.com
www.bitmakers.com
--------- patrocinadors involuntaris --------------------------------------
Cécile Chaminade, el París de la Belle Époque (4/5)
El compositor de la setmana
Catalunya Música
Montse Aguilera presenta un espai monogràfic que explora la vida i l'obra de compositors. De dilluns a divendres, de les 10h a les 11h, a Catalunya Música
Avui hem sentit: Dues peces per a violí i piano: "Rondeau" i "Capriccio"; Tres "Romances sense paraules": "Souvenance", "Idyle" i "Méditation"; Vuit cançons; "Danse Créole"; "Piece romantique", "Chanson Bretone" i "Divertissement". Cécile Chaminade (1857-1944) va ser una excel·lent pianista i una de les compositores més cèlebres i famoses dels anys finals del segle XIX i principis del XX. Va compondre més de 400 obres, la majoria de les quals peces de caràcter per a piano sol i cançons, que van tenir un enorme èxit a França però també a Anglaterra i als Estats Units, on van proliferar els "Clubs Chaminade" de fans de la compositora, i on va fer una gira triomfal l'any 1908, amb una trentena d'actuacions en 12 ciutats del país. Chaminade no va voler participar en les avantguardes, i la seva música va acabar patint tota mena de menyspreus: considerada simple "música de saló", o "massa femenina", després de la I Guerra mundial va ser menystinguda i va caure un oblit dolorós i injust.
El compositor de la setmana
Catalunya Música
Avui hem sentit: Dues peces per a violí i piano: "Rondeau" i "Capriccio"; Tres "Romances sense paraules": "Souvenance", "Idyle" i "Méditation"; Vuit cançons; "Danse Créole"; "Piece romantique", "Chanson Bretone" i "Divertissement". Cécile Chaminade (1857-1944) va ser una excel·lent pianista i una de les compositores més cèlebres i famoses dels anys finals del segle XIX i principis del XX. Va compondre més de 400 obres, la majoria de les quals peces de caràcter per a piano sol i cançons, que van tenir un enorme èxit a França però també a Anglaterra i als Estats Units, on van proliferar els "Clubs Chaminade" de fans de la compositora, i on va fer una gira triomfal l'any 1908, amb una trentena d'actuacions en 12 ciutats del país. Chaminade no va voler participar en les avantguardes, i la seva música va acabar patint tota mena de menyspreus: considerada simple "música de saló", o "massa femenina", després de la I Guerra mundial va ser menystinguda i va caure un oblit dolorós i injust.
----------------------------------------------