www.ascensorsbaro.com
www.lallardelmusic.com
www.masgames.fr
www.bitmakers.com
www.ascensorsbaro.com
www.sigma.cat
--------- patrocinadors involuntaris --------------------------------------
Stravinsky i els Ballets Russos (2/5)
El compositor de la setmana
Catalunya Música
Montse Aguilera presenta un espai monogràfic que explora la vida i l'obra de compositors. De dilluns a divendres, de les 10h a les 11h, a Catalunya Música
Avui hem sentit: "Cant fúnebre", op. 5; "Petruixka" (Suite del ballet). L'any 1908, tan bon punt va arribar a París, Igor Stravinsky va entrar en contacte amb Serguei Diaghilev, l'empresari dels Ballets Russos a la capital francesa, que li va encomanar la música per als seus grans ballets: "L'ocell de foc", "Petruixka" i "La consagració de la primavera". Aquestes obres, sempre vinculades a les arrels i les tradicions de la seva terra, van comportar un canvi de paradigma en el món musical, una autèntica revolució que va provocar una forta polèmica i algun altercat sonat. Però amb l'esclat de la 1a Guerra Mundial, Stravinsky es va refugiar a Clarens, a Suïssa, i el seu llenguatge musical va evolucionar cap a formes més austeres, que van obrir un nou camí en l'avantguarda musical.
El compositor de la setmana
Catalunya Música

Avui hem sentit: "Cant fúnebre", op. 5; "Petruixka" (Suite del ballet). L'any 1908, tan bon punt va arribar a París, Igor Stravinsky va entrar en contacte amb Serguei Diaghilev, l'empresari dels Ballets Russos a la capital francesa, que li va encomanar la música per als seus grans ballets: "L'ocell de foc", "Petruixka" i "La consagració de la primavera". Aquestes obres, sempre vinculades a les arrels i les tradicions de la seva terra, van comportar un canvi de paradigma en el món musical, una autèntica revolució que va provocar una forta polèmica i algun altercat sonat. Però amb l'esclat de la 1a Guerra Mundial, Stravinsky es va refugiar a Clarens, a Suïssa, i el seu llenguatge musical va evolucionar cap a formes més austeres, que van obrir un nou camí en l'avantguarda musical.
----------------------------------------------