www.corkshopbcn.com
www.proquimac.com
www.proquimac.com
vpiera.com
www.proquimac.com
www.bitmakers.com
--------- patrocinadors involuntaris --------------------------------------
Els millors mètodes per aprendre a llegir i a escriure
L'ofici d'educar (El suplement)
Catalunya Ràdio
Elisabet Pedrosa, d'ofici, educadora! Una aposta per la reflexió de pares, mares, educadors i la veu de l'experiència, els nens i nenes. Podem canviar el món des de l'educació! "El suplement", amb Roger Escapa, incorpora aquest any la mirada més educativa, sense paternalismes, cada diumenge a les 06.00
Els mecanismes de la lectoescriptura s'estableixen entre els 4 i els 8 anys, i cal respectar el ritme de cadascú. A la pràctica, però, hi ha la pressió sobre els mestres i, de retruc, sobre els alumnes per aprendre com més aviat millor a llegir i a escriure. Entendre el que llegeixen és molt important, perquè és en el que es basa pràcticament tot l'aprenentatge. A Catalunya, tots els alumnes que acaben la primària saben llegir, però 1 de cada 7 no entén el que llegeix, i la lectura hauria de ser també comprensió. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Vanesa Amat, professora a la UVic-UCC, que ensenya futurs mestres a acompanyar les criatures a llegir i a escriure; Berta Puente, mestra i coordinadora d'infantil i d'innovació pedagògica de l'Escola Decroly; Ignasi Melé, mestre al centre Waldorf-Steiner el Til·ler; Mireia Canyigueral, mestra Montessori de primer i segon cicle d'educació infantil i formadora del Cicle de Grau Superior d'Educació Infantil; i sentirem també la Montserrat Garcia del Mètode Glifing, i la Roser Ballesteros, de la Pictoescriptura. I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach.
L'ofici d'educar (El suplement)
Catalunya Ràdio
Els mecanismes de la lectoescriptura s'estableixen entre els 4 i els 8 anys, i cal respectar el ritme de cadascú. A la pràctica, però, hi ha la pressió sobre els mestres i, de retruc, sobre els alumnes per aprendre com més aviat millor a llegir i a escriure. Entendre el que llegeixen és molt important, perquè és en el que es basa pràcticament tot l'aprenentatge. A Catalunya, tots els alumnes que acaben la primària saben llegir, però 1 de cada 7 no entén el que llegeix, i la lectura hauria de ser també comprensió. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Vanesa Amat, professora a la UVic-UCC, que ensenya futurs mestres a acompanyar les criatures a llegir i a escriure; Berta Puente, mestra i coordinadora d'infantil i d'innovació pedagògica de l'Escola Decroly; Ignasi Melé, mestre al centre Waldorf-Steiner el Til·ler; Mireia Canyigueral, mestra Montessori de primer i segon cicle d'educació infantil i formadora del Cicle de Grau Superior d'Educació Infantil; i sentirem també la Montserrat Garcia del Mètode Glifing, i la Roser Ballesteros, de la Pictoescriptura. I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach.
----------------------------------------------