www.barnacork.com
www.proquimac.com
www.juegosalairelibre.com
www.ascensorsbaro.com
www.juegosalairelibre.com
vpiera.com
--------- patrocinadors involuntaris --------------------------------------
Un de cada set nens no entén el que llegeix, què està passant?
L'ofici d'educar (El suplement)
Catalunya Ràdio
Elisabet Pedrosa, d'ofici, educadora! Una aposta per la reflexió de pares, mares, educadors i la veu de l'experiència, els nens i nenes. Podem canviar el món des de l'educació! "El suplement", amb Roger Escapa, incorpora aquest any la mirada més educativa, sense paternalismes, cada diumenge a les 06.00
A Catalunya, tots els alumnes que acaben la primària saben llegir, però 1 de cada 7 no entén el que llegeix, i això compromet el seu rendiment acadèmic i el seu futur social. Els joves han mamat un món que s'interpreta amb imatges, i davant d'una pantalla o un dossier amb exercicis, els seus ulls busquen les imatges abans que la lletra, i és més còmode i motivador llegir del mòbil. Però entenen millor el que llegeixen en una pantalla, i tard o d'hora passarem a les biblioteques virtuals? Com els podem ajudar a comprendre el que llegeixen? I quina és la clau de l'èxit del projecte LEXCIT, que des de fa set anys fomenta la comprensió lectora? En parlem a "L'ofici d'educar" amb Luís Mas">LLuís Mas, coordinador del projecte LEXCIT; Bea Mosquera, cap d'Estudis de l'escola Joan Abelló de Mollet del Vallès; Natalia Mares, que durant la primària va aprendre amb el LEXCIT i ara n'és voluntària; Jaume Centelles, mestre, autor de "Llibres per somiar" i col·laborador de LEXCIT, i Màrius Armengou, voluntari del programa. I sentirem també la Jana Luca, la Lua, la Nira i el Pol. I acabarem amb el contrapunt de l'Oriol Dalmau i l'espai "Torna-la a posar" del músic José Luis Santiso.
L'ofici d'educar (El suplement)
Catalunya Ràdio
A Catalunya, tots els alumnes que acaben la primària saben llegir, però 1 de cada 7 no entén el que llegeix, i això compromet el seu rendiment acadèmic i el seu futur social. Els joves han mamat un món que s'interpreta amb imatges, i davant d'una pantalla o un dossier amb exercicis, els seus ulls busquen les imatges abans que la lletra, i és més còmode i motivador llegir del mòbil. Però entenen millor el que llegeixen en una pantalla, i tard o d'hora passarem a les biblioteques virtuals? Com els podem ajudar a comprendre el que llegeixen? I quina és la clau de l'èxit del projecte LEXCIT, que des de fa set anys fomenta la comprensió lectora? En parlem a "L'ofici d'educar" amb Luís Mas">LLuís Mas, coordinador del projecte LEXCIT; Bea Mosquera, cap d'Estudis de l'escola Joan Abelló de Mollet del Vallès; Natalia Mares, que durant la primària va aprendre amb el LEXCIT i ara n'és voluntària; Jaume Centelles, mestre, autor de "Llibres per somiar" i col·laborador de LEXCIT, i Màrius Armengou, voluntari del programa. I sentirem també la Jana Luca, la Lua, la Nira i el Pol. I acabarem amb el contrapunt de l'Oriol Dalmau i l'espai "Torna-la a posar" del músic José Luis Santiso.
----------------------------------------------