--------- patrocinadors involuntaris --------------------------------------

 Els Estats Units són molt més que hamburgueses, hot dogs i Coca-Cola
Un restaurant caníbal a Berlín (El suplement)
Catalunya Ràdio
Els Estats Units són molt més que hamburgueses, hot dogs i Coca-Cola
Paula Molés obre "Un restaurant caníbal a Berlín" per reivindicar que la gastronomia és cultura. Cada diumenge a la una del migdia, per tancar "El suplement", amb Roger Escapa, aquest espai es menja historiadors, cuiners, antropòlegs, músics, enòlegs, crítics, arquitectes, periodistes, escriptors… persones que ens expliquen per quin motiu la gastronomia va molt més enllà del simple fet d'alimentar-se.

Durant dècades, els europeus i fins i tot alguns americans han cregut que no hi ha res més a la gastronomia nord-americana que els dònuts, les hamburgueses, els hot dogs i la Coca-Cola. Per saber si és certa aquesta idea que mig món s'ha construït de la tradició culinària dels Estats Units, hem convidat al restaurant caníbal Paul Freedman, cap del Departament d'Història de la Universitat de Yale, als Estats Units, i un dels historiadors de la gastronomia més importants del món. I també des dels Estats Units el nostre proveïdor americà habitual, el periodista Marc Casanovas, ens explica si el menjar forma part de la campanya electoral de Donald Trump i Joe Biden. El nostre llibreter de capçalera, Nacho Borraz, treballa a La Central del Raval, fa un recorregut editorial pels Estats Units i parla de dos imperis gastronòmics: Momofuku i Tartine Bakery. El so del Salvador Garcia-Arbós és el de pelar castanyes. I tanquem el restaurant amb una escena de la pel·li de Ratatouille.

----------------------------------------------